Bouw stadium
Het eerste schetsontwerp.
Dit schetsontwerp voor Limburg an der Lahn is in 1997 door Fred Bearselman gemaakt.
De uitgewerkte tekening.
Met behulp van AutoCad is deze tekening gemaakt. Getekend in schaal 1 op 1 en op schaal 1:160 op ware grote afgedrukt. Hiermee konden we op de tekening het sporenplan uitleggen en na veel passen en meten en toch nog wijzigen t.o.v. de tekening de rails vast pinnen op de onder grond.
De geheel bestaat uit 9 modulen. De bakken gemaakt van een houten kader waarop 6 mm multiplex. Zoals eerder vermeld ligt het sporen plan op 66 mm (bovenkant rails) boven de Lahn. Deze laag bestaat uit 60mm polystyreen met daarop 3 mm kurk/rubber. Dit laatste voor geluiddemping maar ook om de rails met spelden vast te pinnen op de ondergrond. Dit is gemakkelijk als er nog wat veranderd of opgeschoven moet worden.
Elektrische bedrading aanbrengen en aansluiten.
Bedieningspaneel.
De tunnelingang.
De tunnel ingang is gemaakt naar een ontwerp wat we gezien hadden in een van de bladen.
Eerst werd er een tekening gemaakt van de tunnelingang om de juiste maatvoering te bepalen. De ingang is gemaakt van 6mm mdf wat mooi materiaal is en wat zich goed laat bewerken. Voorzien van een grondlaag en dan zodanig verven dat het op oud beton gaat lijken.
Vanaf de bovenzijde wordt er een trap gemaakt welke toegang geeft tot de perrons van Limburg Ost, dit alles is fictief.
De locloods met draaischijf.